Sol, Sol & Sol


Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SV; Förstår hur du menar, ibland får man nästan "ta sig i kragen" innan man kan komma igång :)

Nu vet jag inte om det är hoppning eller dressyr du tävlar i, men jag tycker du ska hålla dig så mycket i skogen det bara går. Skogen är det absolut bästa stället att bygga muskler på, och absolut det roligaste! Något som jag vet tar väldigt bra på hästarna är avbrott och igångsättningar i backar då de tvingas sätta under sig ordentlig, dessutom brukar de tycka att det är roligt :)

När det kommer till att göra det roligt på banan tror jag att du ska se till att hålla honom aktiverad hela tiden med avbrott, igångsättningar, volter, skänkelvikningar och allt annat du kan tänkas komma på. Hinder och bommar brukar också vara uppskattat :)

Tänk också på att inte sätta för höga krav på honom utan när du känner att han börjar sura ihop, släpp efter på handen lite och rid framåt. Se till att bygga konditionen och styrkan succesivt och begär inte mer än vad han kan ge dig så tror jag att det kommer bli kanon! Det var detta jag kunde komma på just nu :D

2011-06-08 @ 16:13:14
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: jessica

härliga bilder :D :p

sv; Tack :)

ja de va riktigt kul! tack :) ja visst blir man sugen ^^

2011-06-08 @ 16:31:29
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag red i helgen :)

Fast senare på kvällen och inte så hårt pass heller. (:



SV: ja man blir så himla glad :D

2011-06-08 @ 17:54:23
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback