Transportfrågan...


Kommentarer
Postat av: Jossan

Det beror ju på vad du menar med "de flesta transporter" det tänker jag på en totalvikt på runt 1500?

Bilar jag dragit släp med på totalvikt runt 1400 har varit:
Volvo: S80, V70, S70
SAAB: 9-3, 9-5
Mitsubishi Outlander

Det man får tänka på är ju att turbo osv tar lastvikt så tex hade vi två V70 exakt samma utrustning i men den ena hade turbo, den utan fick dra 1410 på B kort och den med fick dra 1360.

Nu har jag BE och kör antingen en fyrhjulsdriven VW Passat och en 2tons Boj transport eller Nissan Navara och Star Trailer Ringo Star även den har en totalvikt på 2 ton. :)

2015-03-09 @ 17:13:42
Postat av: Divorce your horse

Det är verkligen en djungel när det kommer till transporter och bilar och alla vikter... Hoppas att du får något bra tips av någon kunnig :)

Svar: Jag tog saken i egna händer och kollade upp lite saker. Hittade ett märke jag gillade, som även kunde dra lagligt så ska faktiskt åka och kolla på en bil i veckan! :D
Noomie Sundell

2015-03-09 @ 17:19:05
URL: http://divorceyourhorse.se
Postat av: Cecilia

Förut drog vi med mammas V70 (-98) och den drog galant två stora hästar. Vet inte hur lagligt det var dock ;)
Senast har vi dragit med sambons Mitsubishi L200, pickup-modell så det rekommenderar jag inte, trots att den drar väldigt bra.
Frågar du mig röstar jag ju såklart på Volvo. Superbra bilar, relativt billiga, billig i service... Kanske inte billigast i drift men men får ju massor av kvalitet istället. :)

Svar: Vad rolig du är! Jag måste ju köra ett lagligt ekipage x'D Annars hade jag bara kunnat välja och vraka ju! ;D
Noomie Sundell

2015-03-09 @ 18:11:03
URL: http://cissemiss.blogg.se
Postat av: emelie behrmann

Saab eller volvo! Lätt att hitta reservdelar till och finns ju en uppsjö!

Svar: Men Saab har ju slutat tillverka, eller? Iofs så finns det ju säkert lager med reservdelar till de äldre bilarna.. Volvo har jag kollat på, men det är svårt att hitta en vettig där man får dra såpass mycket på B-kort..
Noomie Sundell

2015-03-09 @ 18:50:14
URL: http://komkoma.blogg.se/
Postat av: Isabelle Johansson

Hoppas din dag varit bra med önskar dig en trevlig kväll och om inte den varit bra. Ny dag imorgon och nya tag, bamse kramar ♥

Svar: Tack, det har den! Hoppas du haft en bra helg[:
Noomie Sundell

2015-03-09 @ 20:09:40
URL: http://isabelles.horseworld.se
Postat av: vanessa

Jag har tyvärr ingen aning :(

Svar: :[
Noomie Sundell

2015-03-09 @ 23:26:53
URL: http://vanessaandersson.se
Postat av: LSI

Det beror ju helt på vilken prisklass man har att röra sig i... Vet att VW Tiguan är bland de bästa dragbilarna, men de kostar ju därefter... De är ju inte ara modell, utan vilken serie den är tillverkad i - vilket kan skilja sig i kvalitet från olika märken. Samt vad den är framtagen/hållbar för ändamål. Om man ska komma billigt undan skulle jag köra på en Saab typ 95 kombi, men sen är de lite mer att kolla upp. Vad de är för slags motor ect... De är en djungel! Bästa är om man har någon bilkunnig kompis att rådfråga ;-)

Svar: Jag har ju inte så mycket pengar att röra mig med tyvärr. Så har fått leta bland de lite äldre bilarna. Typ Saab 9-5 mf.
Noomie Sundell

2015-03-10 @ 08:34:36
URL: http://lsi.blogg.se
Postat av: angelica Jalonen

Jag har en Volvo s60 årsmodell 01 och en ifor Williams. Detta ekipaget får dras på vanligt hederligt b-kort :)

2015-03-16 @ 09:33:48
URL: http://equua.se
Postat av: Emelie

Jag har en V70 -00 som får dra 1490kg, till det en Värmlandsvagnen Classic med totalvikt 1380kg, lastar 680kg. En bra kombination tycker jag. Tyvärr räcker det inte för mig i framtiden...

Jag tycker också det är så svårt att prioritera vad man ska lägga pengarna på! Träning eller utrustning? Ska man bli duktig så behöver man tyvärr både också. Jag hoppade en träningshelg nyss för jag ville spara pengarna till en liten lastbil som jag funderar på att köpa. Ångrar mig som tusan nu!

2015-03-18 @ 07:02:50
URL: http://exaequestrian.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback