Foder?


Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja du kan ju alltid testa med havre, eller annat energirikt foder, men min häst fungerar inte havre på eftersom det är så mycket stärkelser i det tar det mer energi än vad det ger på henne - med andra ord toppenfoder just nu när hon är som allra piggast ;)



sv: tack så jättejättemycket! :D

2011-04-29 @ 21:17:31
URL: http://dressyrnissen.blogg.se/
Postat av: Vikkan

Jag har inga tips egentligen... mina hästar går på fri tillgång på hösilage, Mineraler och ca 1/2 kg Åsebro Classic om dagen :) Har Aldrig gett mina massa kraftfoder å liknande då jag upplever att det är skit och bortkastade pengar :) Satsar på ett bra grovfoder och ger bara extra mineraler då(classicen är för att blanda med eftersom Zip vägrar betfor :P).

Har testat med "kraftfoder" och utan, men upplever att i det långa loppet är hästen densamma, har därför valt att inte peta i dem massa extra, mer än mineralerna som sagt(enbart vintertid när det är svårt för dem att fixa dem själva ;)).

Sen är det ju så, vi hästfolk är som vi är - alla har Siiiiina åsikter ;) haha !

Kram på Dig !

2011-04-29 @ 21:52:13
URL: http://vikkansbergochdalbana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback