Tvångstankar i Stallet


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan. TÄVLINGAR PÅ BLOGGEN!

Hahah, jag har inge sådana tvångstankar. Men när jag exempelvis mockar så vänder jag upp och ner på allt, tar bort all kiss och bajs. sedan tar jag bort torven från ena sidan utav boxen (där hans bajshörn är) och drar in det mot mitten. tar även bort torven under krubban. har bara ett tunnt lager torv under krubban och längst med hans bajshörna.

2011-02-10 @ 19:15:24
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hahaha, känner igen mig i det där! Kallades för ångvälten på en praktikplats för att ströet i boxarna var så jämnt och "platt". Fobi för fotspår!



Jag måste:

Sopa en rektangel vid boxdörren

Fluffa upp hösilaget för att se att det är bra

Diska vattenhinken varje dag.

xD

2011-02-10 @ 20:07:04
URL: http://dressyrnissen.blogg.se/
Postat av: emma

Haha du och ditt pedanteri :P

2011-02-11 @ 18:09:20
URL: http://niddecastor.blogg.se/
Postat av: Emelie och Joker - Unghästblogg

Sv: Joker blir 2år nu i april. Vi ska också rida "vanligt", är ju tänkt att han ska bli hopphäst alt dressyrhäst. =) Väldigt roligt med NH faktiskt. =) Kul att du också håller på med NH med din häst!



Jag har hängt 2-3gånger på Joker det här året. Efter att vi flyttat till Ekerö så ska vi påbörja inridningen ordentligt innan sommaren. Förra sommaren växte han så himlans mycket och växtperioden höll i sig så länge, så vill inte rida honom om han skulle växa lika länge detta året.



Tanken är att han nu skall lära sig tömkörning och longering och under tiden så skall jag sitta på honom för första gången, sedan när han kan grunderna i tömkörningen, så ska jag börja rida honom så smått.



NH-träningen kommer såklart att följa med under hela tiden. =) Den hjälper oss väldigt mycket faktiskt!



Nu är det vila fram till och med den 1mars. Det händer alldeles för mycket nytt för honom just nu, med flytt, kastrering och stall och foderbyte, så vi har vila på utbildningsbiten, förutom lite ledträning och vanlig skötsel. =)



Du frågade hur länge jag har haft Joker också, och jag har faktiskt varit med redan från början då jag köpte honom som föl. Jobbade på det stuteriet där och när han föddes, slutade när han var 1månad gammal och fick hem honom dagen efter att han fyllt 6månader. =) Så jag har haft honom från början. =)



Lärde honom att ledas, lyfta benen, stå på stallgången - ja, allt faktiskt. =) Han är HUR mycsig och trevlig som helst! =D Himlans stolt över både han och mig!



Hur länge har du haft Lexx och vad är framtidsplanerna för honom/er? =)

2011-02-11 @ 19:29:23
URL: http://likeajoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback