Läsvärt ang. Hästhållning


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har stått i de stallet innan också. Samma sak för mig, ja fick inte ha ute mina hästar till kvällen, utan skulle ja in dom vid 2-3. Ändå så hade ja den lilla delen så ja störde aldrig dom andra hästarna. Och hämta min sadel eller något i de andra stallet fick ja inte, för deras hästar vill sova efter kl.6-7!? Visst om de va riktiga tävlingshästar dom hade, som reds å tränades... men deras hästar som är 20+ å rids i skogen kanske borde få vara ute x-antal timmar till.. :S

2011-02-09 @ 12:54:09
Postat av: anni

Låter som att både du och din häst ska vara överlyckliga för att ni blev utslängda!

Det är verkligen ingen sund hästhållning att hålla på sådär, och jag lider verkligen med deras stackars hästar. Vi har också fått en hel del skit för att vi har våra hästar ute från 08.00 på morgonen till 20.00 på kvällen, men det bryr jag mig inte ett dugg om. Våra hästar är pigga och glada och vi har aldrig haft en skadad eller sjuk häst. Hästarna tål både väder och vind och mörker, och man förlorar bara på att låsa in dem bakom galler större delen av dygnet.

2011-02-09 @ 15:14:52
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: 17år&Gravid BF 2 mars

http://nattstad.se/Mimmiiiie

Besök min blogg & hjälp mig vinna över min kompis, han och jag tävlar , den som får mest besökare på en dag! sen kan du även läsa om mitt liv , 17 år och gravid , inom 3 veckor kommer lillskrutten, du kan vara med i tävlingar som snart kommer upp i bloggen, eller så kan vi följa varandra! eller om du bara har en enkel fråga att ställa! så kom igen! ;)

Och ni som besöker min blogg för att hjälpa mig att vinna! skriv en kommentar på bloggen så länkar jag er! :)

2011-02-09 @ 15:27:29
URL: http://nattstad.se/Mimmiiiie
Postat av: Rebecca

Jag måste hålla med! Hästarna ska vara ute länge. I mitt förra stall, där tog dem in hästarna redan vid 12 och fick kvällsmat vid 4. Och det är inte rätt! Hästarna ska vara ute, det funkade inte så. Så vi flyttade därifrån, för de var så okunniga.



Sen det där andra håller jag ochså med! I stallet där vi står nu har vi 2 kärringar i minst 50+ års åldern. Och dem tror verkligen dem bestämmer över alla i stallet, och tex började skrika på min mamma för hon släppte in min ponny i en box bredvid som var tom för hon skulle mocka. Sådana där helknäppa saker och klagar för minsta lilla, gör si gör så. Och dem bara hatar barn, ägaren till stallet har 3 barn och en dag hade ena barnet varit nere i stallet med hennes mamma som är ägaren till stallet. Då hade hon ena kärringen tagit barnet i kragen och slängt ut barnet och stängt dörren mitt framför mamman. Hur sjukt låter inte det. Som tur blev dem utslängda och ska vara ute i månadsskiftet!

2011-02-09 @ 15:30:54
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: sara

suck dom kmr få problem med deras hästar ,svullna ben m.m... hästar är hästar och även om dom blivit "bortskämda" med stall nu för tiden så skall dom få vara ute större delen av dygnet,för som du säger dom behöver det och ben,leder m.m stärks och dom håller sej friskare.



sen anser ju jag att de ska finnas mat i hagen oxå om dom är ute längre.



min häst är ute ifrån ca 7-21:00 varje dag.

med mat i hagen vill säga.

2011-02-09 @ 15:40:41
Postat av: Anonym

Hej jag behöver DIN hjälp!!

Vi vill ha en gästbloggare på våran blogg. Och du hade väldigt fin blogg så du har nog en väldigt stor chans att vinna!

Vi har mellan 300-400 besökare varje dag så garanterar ju att du kommer att få mera besökare!

MERA INFO: http://teampf.blogg.se/2011/february/gastblogga-pa-teampf.html#comment

Kram Mtilda & Elin :)

2011-02-09 @ 15:48:03
Postat av: janni

Hästar SKA vara ute så länge som möjligt, de har ben för att röra på sig och päls för att hålla sig varma. Visst det är lite annorlunda med klippta hästar, men ändå. Hästar är hästar -djur och inte hyperkänsliga porslinsprydnader.

Våra hästar (eller ja, jag bor ju inte hemma längre men jag räknar dom som mina ändå...) Går ute från 7-7.30 på morgonen till 20-20.30 på kvällen. (det är inte det minsta synd om dom, de har ett utestall att gå in i om det skulle bli ruskväder och alltid hö i hagen så att de kan hålla sig sysslesatta) Det är alltså vintertid, på sommaren så går de ute dygnet runt förutom en timme om dagen när flugorna är som värst, då tar vi in dom och ger dom mineraler samtidigt som vi visiterar dom och pysslar om dom.

Vissas hästhållning är ju bara sjuk, jag lovar att deras hästar skulle klara sig utmärkt om de fick leva som riktiga hästar...

2011-02-09 @ 15:58:01
URL: http://jannis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Helt rätt, hästar ska vara ute så länge som möjligt! När min häst fortfarande levde stod vi i ett stall där hästarna fick frukost runt 6, kom ut 7, lunch runt 12, intag vid 17 med mat så och sen kvällsfodring runt 21-22. Men många vill att hästarna ska gå in tidigt pga utav att hästar faktiskt inte ser så bra när det är mörkt, de ser inte bättre än vi och många är då rädda för skador. Sen beror det nog lite på vilken ras man har, min nordis kunde gått ha gått ute mer, medan araben i stallet inte klarade mer.

2011-02-09 @ 17:52:53
URL: http://jordgubbilicious.devote.se
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Tyst och släckt senast kl. 7? Det var väldigt tidigt... Här kvällsfodrar vi inte förrän 9-10 tiden. Fenomenet "hästkärringar" känner jag till mkt väl, finns gott om dem i dressyrens värld. ;)



SVAR: Tack snälla! Vad synd att du inte fick min kommentar. Hoppas allt är bra med dig iaf. :) Kram!

2011-02-09 @ 23:45:03
URL: http://ridboken.aenn.se
Postat av: jessica

jag har en unghäst på två år nu i maj, o jag tycker som du! Men dock tar dom in hästarna runt fyra fem tiden och de går ut klockan åtta på morgonen.. jag kan tycka det är lagom.

men tänker man på folk som har tävlingshästar som får gå i en liten fjuttig hage typ två timmar om dagen? okej jag kanske överdriver men endå.. det tycker jag är sjukt! haha aja var tvungen o skriva:)

2011-02-18 @ 13:40:04
URL: http://litemeromjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback